De nieuwe generatie Ford Mustang is nog jong, heel jong. En toch is er al een tuner mee aan de slag geweest. Het Duitse GeigerCars vond de 421 pk's van de GT niet genoeg en stopte 'm een supercharger toe.
Wat werden wij blij van de
nieuwe Ford Mustang GT met vijfliter V8. Met 421 pk een fuif van een
muscle car. Maar je houdt altijd partijen die meer vermogen willen. GeigerCars is er daar één van, of althans hun klanten. En die kunnen nu bij de Duitse tuner terecht met hun nieuwe Mustang om deze te laten voorzien van een grote supercharger. Na nog wat andere tweaks kunnen ze daarna huiswaarts keren met liefst 709 pk, een knappe stijging van 70% ten opzichte van het af-fabriek vermogen. Ook de trekkracht neemt significant toe, van 530 naar 706 Nm.
Prestaties
Met zo'n vermogensstijging moeten de prestaties wel omhoog gaan. Sprint de normale Mustang GT in 4,8 seconden naar de 100 km/h, met supercharger lukt 'm dat in 3,9 seconden, om vervolgens door te gaan tot de 305 km/h. Dat dit meteen terug te zien is in het brandstofverbruik, is nogal wiedes. Zo is 1 op 5 met de Mustang van Geigercars volstrekt normaal. Pas met een beetje goede wil is, op de snelweg, 1 op 10 te halen. Maar ach, dat weet je van tevoren als je met een 700 pk sterke spierbundel op pad bent.
Prijzen
GeigerCars vraagt voor alleen de supercharger kit € 18.900,-. Een RVS-sportuitlaat is er voor € 3.900,- en 30 millimeter verlagende vering krijg je voor € 1.250,-. Bij GeigerCars krijg je de complete Mustang GT mee voor € 82.900,-. Maar dan staat 'ie nog niet op geel kenteken.