LaFerrari's pesten met Brabus 850 6.0 BiTurbo Coupé

De Mercedes-Benz S-klasse Coupé behoort de allerfijnste coupés momenteel te koop. Wijzelf doelen hiermee op zijn uitmuntende comfort. Brabus daarentegen…
Hypercar-prestaties
Vraag ons niet hoe Brabus het telkens flikt en misschien moet dat ook wel het geheim van de smid blijven. Want 850 pk en een koppel van – hou je vast – 1.450 Nm trekken uit een V8-blok dat normaliter is afgesteld op 585 pk en 900 Nm, dat is serieus vakmanschap. Het moet immers ook allemaal heel blijven als er herhaaldelijk in 3,5 seconden naar de 100 km/h wordt geaccelereerd. Kanttekening is wel dat de Brabus 850 is begrensd op een trekkracht van 1.150 Nm, anders kan de tuner inderdaad de duurzaamheid niet garanderen.
Ach, waar hebben we het over als je met een lel van een coupé – in alle comfort – doodleuk hypercars als de LaFerrari, P1 en 918 Spyder het zweet op de rug kan bezorgen. Want wie het gaspedaal van de 850 6.0 BiTurbo Coupé lang genoeg durft te vloeren stopt namelijk pas met versnellen bij 350 km/h. 'Hij kan sneller', claimt Brabus. 'Maar dat houden de banden niet lang vol, en zodoende hebben we hierop ook maar een begrenzer geplaatst'.