Toeval bestaat niet, beweren sommigen. Dus moet Volvo gister ons item over de XC40 hebben opgepikt en daarop een mule van dat model en plein public de weg op hebben gestuurd. Toch?!
Kolder natuurlijk, maar het is wel heel frappant dat de berichtgeving rond de XC40 zich sterk concentreert momenteel. Anderzijds, iedereen kent de kracht van herhaling. Afijn, terug naar de feiten rond de XC40, ook al hebben we de Zweed vooralsnog enkel als mule – op basis van de V40 Cross Country – gespot.
Hypermodern
Zeker is dat de crossover komt te staan op een gloednieuw platform, genaamd Compact Modular Architecture. Met deze bodemgroep legt Volvo de basis voor haar nieuwe generatie modellen, niet enkel de 40-serie. Je kunt er alle kanten mee op, volgens de Zweden. Inclusief de toepassing van uiteenlopende aandrijflijnen. Dit gegeven biedt prettige schaalvoordelen, waar er geld overblijft voor andere investeringen. In veiligheid bijvoorbeeld, want Volvo heeft immers beloofd dat vanaf 2020 geen enkel leven wezen meer ernstige of fatale verwondingen ondervindt bij een ongeluk in een auto van haar merk.
2018
Kunnen we verder nog iets zinnigs toevoegen aan hetgeen
onlangs nog is beschreven? Nee, helaas niet, en dat heeft voor een deel te maken met het feit dat de lancering van de Volvo XC40 pas in 2018 staat te gebeuren. Oftewel, dat duurt nog eventjes en in Göteborg willen ze begrijpelijkerwijs niet nu al alles aan de grote klok hangen.