Nieuwe Porsche Panamera Hybrid mikt op 15% bijtelling

Het is al weer maanden geleden dat we iets hebben vernomen van de nieuwe Panamera. Maar ondertussen test Porsche wel degelijk deftig verder. Zoals momenteel in het zuidelijke deel van Europa, met de Hybrid-uitvoering.
Zinspelen op veilig
Je zou menen dat Porsche zich gezien het gigantische succes van de Panamera – dat eigenlijk een experiment was – niets meer hoeft te bewijzen. Maar het tegendeel is waar. Nu de Panamera lang niet meer de enige vierdeurs (sport)coupé is, is het zaak dat de nieuwe generatie onmiddellijk in de smaak valt bij een zo'n groot mogelijke kopersgroep. Hoe? Door nu niets meer aan het toeval over te laten en aan de veilige kant te gaan zitten met het exterieurdesign. Want dat element is tot dusver voor velen de hoogste drempel om overheen te stappen voordat er minstens een ton stuk wordt stukgeslagen op een auto. Dat Porsche zich hiervan bewust is getuigen deze foto's. Let maar eens goed op de achterzijde. Die oogt ondanks de camouflage een stuk minder uitgesproken. De billen hebben zelfs wel iets weg van de Cayman.Moderner en ruimer
Terwijl de buitenzijde van de Panmara een stuk minder vooruitstrevend zal zijn, doet Porsche binnenin juist het tegenovergestelde. De verwachting is namelijk dat de grote, horizontale versnellingspook en velen tuimelschakelaar-achtige knoppen verdwijnen ten faveure van een superstrak bedieningscluster à la 918 Spyder. Een stuk moderner dus. Ook een head-up display maakt zijn debuut en de nieuwe Panamera zal naar verluidt aanzienlijk comfortabeler zijn dan zijn voorganger. Zowel qua rijgedrag als binnenruimte. Maar vergis je niet: Porsche zou Porsche niet zijn als je met de nieuwe Panamera geen knappe Ring-tijden kunt rijden.