Nieuwe MINI Cooper in het wild

Over minder dan twee maanden, op 18 november tijdens de Tokyo Motor Show, wordt de nieuwe Mini onthuld. In de aanloop naar dat blije moment rijden de prototypes er een stuk naakter bij.
Klassieke klokkenwinkel
Extra gebruiksgemak wordt ook geboden door meer binnenruimte als gevolg van een met enkele centimeters gegroeide wielbasis en breedte. Sowieso zijn er aan de binnenzijde de meeste vernieuwingen te ontdekken. Het dashboard gaat lichtjes op de schop door de snelheidsmeter, die nu nog in de grote centrale klok is opgenomen, te verhuizen naar een plek achter het stuurwiel. Saampjes met een (halve) toerenteller vormt die bij de nieuwe MINI een meer klassiek instrumentarium. Gelukkig verdwijnt de ludieke middenconsole niet, maar zal deze straks enkel nog dienst doen als infotainmentsysteem en behuizing voor de belangrijkste functies.
Over het verwachte motorenprogramma eveneens weinig geheimen meer. Dat wordt een palet aan gloednieuwe 3-cilinders. Het topmodel, de John Cooper Works, is vermoedelijk de enige uitvoering die vasthoudt aan een viercilinder.