BMW 235i niet langer met 6-cilinder?

Zolang er geen opvolger voor de beruchte 1-serie M Coupé is zal de toekomstige 235i het summum zijn onder de compacte, tweedeurs BMW’s. Hier zien we hem zich opperbest vermaken op de Nürburgring. Maar mogelijk zonder zescilinder.
Geen 6-cilinder?
Zij die vinden dat een BMW altijd een zescilinder onder de kap moet hebben moeten wel op die nieuwe ‘1M’ wachten. Er wordt namelijk gezegd dat de 2-serie Coupé en Cabriolet niet langer de beschikking krijgen over een zescilinder, dus ook niet de 235i. Viercilinders en een weliswaar potente driecilinder maken naar verluidt het motorenpalet van de 2-serie compleet. Anderzijds is dit enigszins moeilijk te geloven, want niet alleen heeft BMW het plan de 2-serie hoger in de markt te zetten, ook is de vandaga de dag sterkste viercilinder van BMW er eentje met ‘slechts’ 245 pk. De huidige 135i – met zescilinder – geniet 306 pk. Uit marketingtechnisch oogpunt lijkt een zescilinder zodoende juist een noodzaak. We gaan het zien, maar we gaan er vooral op hopen.