Het nieuwe Chrysler

Chrysler is nu definitief afgescheiden van DaimlerChrysler. Daarmee komt er een einde aan deze relatief korte ´samenwerking´. Chrysler gaat verder onder eigen naam en voert daarmee de merken Chrysler, Dodge en Jeep.
Pentastar keert terug
Vandaag werd de officiële start gegeven van ´The New Chrysler´. De onderneming bestaat uit de bedrijfsonderdelen Jeep, Dodge, Mopar en natuurlijk Chrysler. Als beeldmerk voor de holding keert de ´pentastar´ na negen jaar weer terug. . De vijfpuntige ster in een pentagram werd in 1962 voor de eerste maal als logo gebruikt. De nieuwe, eigentijdse versie is driedimensionaal uitgevoerd en toont Chryslers trots op het verleden, terwijl de onderneming met hernieuwd vertrouwen vooruitblikt naar de toekomst. Het beeldmerk zal worden gebruikt op gebouwen, aanduidingen en zakelijk drukwerk. Op de Chrysler auto´s dus niet, want de holding en de autofabrikant moeten niet met elkaar verward worden.
Uitgebreide reclamecampagne
In de Verenigde Staten startte op 6 augustus een nationale reclamecampagne waarin wordt verwezen naar de historie van de onderneming en wordt vooruitgekeken naar de toekomst onder het motto: “The New Chrysler: Get Ready for the Next Hundred Years”. De campagne omvat reclameuitingen in printmedia, internet en radio om het publiek met de bedrijfsnaam “The New Chrysler” vertrouwd te maken.
Toekomstplannen
Niet alleen organisatorisch en financieel zijn er grote plannen bij Chrysler, maar ook op productgebied. Zo staan we aan de vooravond van de marktintroductie van de nieuwe Jeep Cherokee, de nieuwe Chrysler Voyager en de nieuwe Dodge Caravan. Bovendien staat de Dodge Challenger voor volgend jaar op de planning en zal de Chrysler-groep zich nadrukkelijk met het milieu bezig gaan houden. Voorbeelden daarvan zijn hybride- en ethanol-modellen. Er staat veel te gebeuren bij ´The New Chrysler´.