Nieuws

Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen

Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen

De MG ZS EV is een verkoopsucces en deze facelift moet ervoor zorgen dat dat zo blijft. De belangrijkste vernieuwingen zijn een nieuw design, een grotere actieradius en sneller opladen met gewone laadpalen. De prijzen van de MG ZS EV (2021) zijn ook al bekend.

Imitatie is de hoogste vorm van vleierij. Toch denken we niet dat Elon Musk een warm gevoel van binnen krijgt bij het zien van de vernieuwde MG ZS EV. Zijn stompe neus lijkt wel heel erg op die van de Tesla Model Y (test). Wij vinden het wel fraai, de ZS EV ziet er meteen 10 jaar jonger uit.

Bestuurders die al een jaartje ouder worden, wrijven ook in hun handen. De laadklep in de neus opent namelijk gewoon naar opzij. Voorheen ging de klep omhoog en moest je diep door de knieën om eronder te kijken.

Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen
Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen
Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen

MG ZS EV met 70 kWh en 440 kilometer

De oorspronkelijke MG ZS EV staat niet in onze lijst van elektrische auto's met het grootste bereik. Toen hij in 2019 naar Nederland kwam, waren we daar nog maar net mee begonnen. Volgens de brochure kwam je 263 kilometer ver met een volle batterij van 44,5 kWh.

Nu krijgt de elektrische suv twee batterijvarianten. De 70 kWh Long Range-batterij is direct vanaf de marktintroductie beschikbaar en heeft een officiële actieradius van 440 km. Om ervoor te zorgen dat-ie na een nacht aan de lader weer vol zit, is de Long Range-versie standaard uitgerust met een 3-fase boordlader van 11 kW.

Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen
Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen
Vernieuwde MG ZS EV (2021) krijgt Tesla Model Y-neus en grotere batterijen

Dit zijn de prijzen van de MG ZS EV (2021)

Later komt de Standard Range-batterijversie met 50,3 kWh en 320 kilometer op de markt. Als je daarop wacht, ben je 4000 euro goedkoper uit. 

MG richt zich duidelijk op de leaserijders en communiceert de fiscale waardes van beide batterijversies: 30.990 euro voor de MG ZS EV Standard Range (50,3 kWh) en 34.990 euro voor de Long Range-batterij met 70 kWh. Consumenten met een spaarpotje moeten daar naar verwachting zo´n 1000 euro bij optellen.

De vernieuwde MG ZS EV staat half november al bij de MG-dealer.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot.
Lees meer »

Zoeken