Nieuws

F1-vooruitblik GP Singapore: Keihard werken onder kunstlicht

F1-vooruitblik GP Singapore: Keihard werken onder kunstlicht

Sinds zijn introductie in 2008, is de Grand Prix van Singapore snel uitgegroeid tot een favoriet van de coureurs. Het Marina Bay-circuit is buitengewoon ­uitdagend en veeleisend en het gebeurt allemaal in de fel verlichte straten van een Aziatische metropool. Wat wil je nog meer dit weekend?

Als je een Formule 1-coureur wil zien die echt op het absolute maximum van zijn kunnen zit, moet je even meekijken met de pole ronde van Lewis Hamilton van 2018. Hamilton verpul­verde hier het ronderecord en stapte na afloop trillend van de adrenaline uit. De enige coureur die die dag op zijn niveau kwam, was Max Verstappen. Hij was minstens zo indrukwekkend, maar kwam snelheid tekort op de rechte stukken. Wie weet is dat dit jaar anders en kan Verstappen zijn kunde volledig uitbuiten op dit fantastische stratencircuit.

Fysiek de zwaarste

"Het Marina Bay Circuit in Singapore is fysiek de zwaarste van de hele Formule 1-kalender", aldus voormalig Formule 1-coureur Giedo van der Garde. "Het is een echt circuit, met heel veel bochten waar je constant aan het op- en terugschakelen bent. Je schakelt tussen de zeventig en tachtig keer per ronde, dat maakt het mentaal ook heel zwaar. Het is tegelijk een van de langste races van de kalender; de race duurt vaak twee uur. Ik vond het een gaaf circuit met een fijne atmosfeer. Een circuit waar de coureur met zijn talent het verschil kan maken."

Marina Bay Street Circuit

Aantal bochten: 23
Circuitlengte: 5065 meter
Ronderecord: 1:41,905 (Kevin Magnussen, 2018)
Aantal ronden: 61
Race-afstand: 308,828 km

Uitslag 2018

1 Lewis Hamilton (Mercedes-AMG)
2 Max Verstappen (Red Bull Racing)
3 Sebastian Vettel (Ferrari)

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Redactie
Door Redactie

Zoeken

Merk- & modeldossiers