Nieuws

Concurrentie voor Max Verstappen: Aston Martin Valkyrie

Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie

Lyrisch was het publiek afgelopen zondag over de acties van Max Verstappen tijdens de Britse GP op Silverstone. Maar eerder mocht ook de woeste Aston Martin Valkyrie gejuich in ontvangst nemen.

Voorafgaand aan de waarschijnlijk vermakelijkste Formule 1-race van dit seizoen, maakte de extreme Aston Martin Valkyrie zijn publieksdebuut. Met een vermogen van 1160 pk en een koppel van 900 Nm wordt de Aston Martin Valkyrie een van de meest extreme straatauto's ooit.

Zijn enorme power haalt de Britse hypercar uit de combinatie van een turboloze V12, gecombineerd met een elektromotor. Net als de Ferrari SF90 is de Aston Martin Valkyrie dus een hybride.

Buitenaardse prestaties

Op Silverstone dreef testrijder Chris Goodwin de auto lang niet tot het uiterste, maar toch was het genieten voor de duizenden toeschouwers. Zeker getooid in het zwart-rood ziet de auto er bijna buitenaards uit. Dat zullen de prestaties waarschijnlijk ook zijn, maar hóé skyhigh ze gaan, dat houdt Aston Martin nog even geheim. Dat geldt ook voor de prijs, maar volgens de schattingen zal die rond de 3 miljoen euro liggen. Voor de verzamelaar die naast zijn Koenigsegg nog wel een plekje in de garage heeft.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Concurrentie voor Max verstappen: Aston Martin Valkyrie
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s.
Lees meer »

Zoeken