Geloof het of niet, maar er is nu al iemand die van zijn Bugatti Chiron af wil. Waarschijnlijk om hier een slaatje uit te slaan, want de vraagprijs ligt ruimschoots boven de oorspronkelijke kostprijs.
Maanden oud is de Bugatti Chiron slechts. Althans, de eerste klantenexemplaren rolden pas afgelopen zomer van de band, richting clientèle. Minimaal stukprijs? 2,5 miljoen euro, exclusief landafhankelijke belastingen.
Zo knalt de Veyron-opvolger op Nederlands kenteken zomaar eventjes door de 3 miljoen euro. Voorzien van een paar appetijtelijke extra's ligt de kostprijs zelfs dicht in de buurt van de 3,5 miljoen. Exorbitant? Niet volgens de dealer die een tweedehands Chiron in de aanbieding heeft.
Eerste 2de hands ChironHet is heel goed mogelijk dat de Chiron die via Romans International, een supercar-dealer in Surrey, te koop wordt aangeboden het eerste tweedehandsje wereldwijd is. In elk geval van Groot-Brittannië.
Geld maakt geld
Gitzwart is de jong gebruikte Chiron, want Nocturne Black van buiten en Beluga Black vanbinnen. Op de teller staat nog geen 1.000 kilometer. Hoewel nog niet eens ingelopen, betekent de minste ontmaagding voor zowat ieder andere auto een significante waardedaling. Dit is echter 's werelds snelste productieauto en dan gaat die vlieger niet op, meent de verkopende partij van deze Chiron.
Voor miljoen extra op eerste rij
Op de website van Romans staat vermeld dat de prijs op aanvraag is, echter naar verluidt bedraagt die 3.6 miljoen pond, omgerekend bijna 4.2 miljoen euro. Dat is een miljoen(!) winst in luttele maanden mocht de Chiron hiervoor van eigenaar wisselen. Irreëel? Romans zelf vindt van niet: 'Hoewel de Chiron nog niet is uitverkocht, is de levertijd voor wie nu besteld opgelopen tot 3, mogelijk zelfs 4 jaar. Voor de superrijken is een miljoen extra dan ineens geen struikelblok meer als ze direct kunnen rijden, maar juist een buitenkans.'