Genesis G70 wil BMW 3-serie-rijders voor zich winnen

Genesis, het luxemerk van Hyundai, is nog niet actief in Europa. Maar zodra het hier voet aan wal zet, zal het een direct antwoord op de 3-serie, A4 en C-klasse hebben. Maak alvast kennis met de G70.
De G70 doet namelijk een serieuze aanval op de 3-serie, A4 en C-klasse. In eigen land en de Verenigde Staten weliswaar, maar toch. Genesis heeft ook plannen om neer te strijken in Europa. Zo snel mogelijk, en zodra dat moment aanbreekt kunnen de Duitse drie maar beter hun borst natmaken, aldus de Zuid-Koreanen.
Formaat
Qua formaat komt de Genesis G70 nog het beste overeen met de Mercedes C-klasse. In lengte meet hij 4,69 meter, terwijl de breedte 1,85 meter laat noteren en de hoogte 1,40 meter. De wielbasis is met 2,84 meter zelfs krek eender aan de zakelijke middenklasser uit Stuttgart.Zeker weten geen Japanse genen?
Maar dan eventjes over het exterieurdesign. Weet Genesis zeker dat Hyundai haar moederbedrijf is, en niet Nissan?! Of zijn wij de enigen die in de G70 nogal een sterke overeenkomst zien met de Infiniti Q50 – die het zowaar ook heeft gemunt op de 3-serie & co.Gestoeld op Kia Stinger
Een blik op de onderhuidse techniek en de Genesis G70 is wel degelijk met zekerheid ontwikkeld door de Hyundai Motors. Zowel de buitenmaten als het motorpalet is vergelijkbaar aan de pas gepresenteerde Kia Stinger. Zo bestaat het internationale motorenprogramma uit een 2.0 liter viercilinderbenzine met dik 250 pk, een 200 pk sterke tweeliter diesel en een heuse 3.3 liter V6, goed voor liefst 370 pk.Met die laatste, G70 Sport geheten, accelereer je zomaar eventjes in 4,7 seconden naar de 100 km/h, terwijl een sperdifferentieel tussen de aangedreven achterwielen dit motorgeweld zo effectief mogelijk wegzet. Vierwielaandrijving is ook beschikbaar en aan launch control ontbreekt het ook al niet.