Deze Hyundai i20 WRC knalt in 2017 over de bospaden

Hyundai heeft wat te melden op de Autosalon van Parijs. Want naast een gefacelifte i10 en de monsterlijke RN30 Concept heeft het ook de aangescherpte i20 WRC naar de Franse hoofdstad meegenomen.
Jacht op Volkswagen
Op het moment dat Hyundai Motorsport zich opmaakt voor de legendarische Rally van Corsica, rijdt moederbedrijf Hyundai in Parijs de i20 WRC voor het volgende WRC-seizoen de bühne op. Voorzien van een efficiëntere aandrijflijn, een geoptimaliseerde gewichtsverdeling en een verbeterde aerodynamica zijn de Zuid-Koreanen erop gebrand eindelijk de Duitsers (lees: Volkswagen) te verslaan op het hoogste niveau van de rallysport.Meer vermogen, minder gewicht
Net als nu en vanwege de opgelegde FIA-regels doet de verbeterde i20 WRC het wederom met een geblazen 1.6 liter viercilindermotor. Echter het vermogen ervan is flink toegenomen, namelijk van 300 pk naar 380 pk. Een cadeautje van de FIA.Daar komt bij dat de WRC-teams hun rallykanonnen een 55 mm bredere bodykit met grotere achterspoiler mogen meegeven om op een efficiëntere manier alle kracht op het wegdek te krijgen. Het toegestane wagengewicht wordt daarentegen met 25 kilogram gereduceerd, maar dat is juist goed. Meer pk's bij een lager wagengewicht betekent immers meer snelheid.