Nieuws

'Eigen showrooms voor Mercedes-AMG'

'Eigen showrooms voor Mercedes-AMG'

Wie het autonieuws een beetje volgt kan niet aan de recente stroom aan Mercedes-AMG's ontsnappen. En dit houdt nog wel eventjes aan, want zo volgen er nog minstens tien nieuwe modellen. Dat liet Tobias Moers, de baas bij AMG, weten op de New York Auto Show.

Tegen het eind van het jaar zal AMG 48 verschillende smaken tellen. Dat is meer dan Mercedes aan verschillende modellen an sich heeft! Bij AMG is er dus echt voor ieder wat wils, op voorwaarde dat je van pk's houdt en over diepe zakken beschikt. Steeds meer mensen bevatten die eigenschappen kennelijk, wat AMG wist vorig jaar 68.875 auto's aan de man te brengen, een stijging van liefst 40 procent.

Eigen stekje

De sterke verkooptoename ondermijnt de exclusiviteit van AMG's natuurlijk, maar dat zal het Duitse automerk Wurst wezen als hiermee het winstcijfer wordt gespekt. En dat doet AMG momenteel zo goed dat Mercedes-Benz nu zelfs aparte showrooms voor haar performancehuis overweegt. Enerzijds moeten die dan plaats bieden aan het stijgende aantal modellen en anderzijds de mogelijkheid geven om een andere koperservaring te bieden. Iets wat Audi al doet rond haar RS-modellen en de R8.

Azië is proefkonijn

Nu al hebben enkele Mercedes-dealers al een aparte AMG-zone, maar in Japan opent er binnenkort een specifieke AMG-showroom. In Peking was er al één sinds 2012 en Mercedes zal het effect van beide bedrijven gaan analyseren om de knoop hieromtrent definitief door te hakken. In een aantal grotere landen zou Das Haus al besprekingen met haar dealers aan het voeren zijn over eigen AMG-showrooms.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Redactie
Door Redactie

Zoeken