Frisse neus en meer voor Ford Ranger

Ford heeft de Ranger in 't nieuw gestoken. En het gaat niet alleen om een opgefrist uiterlijk, ook technisch kan de pick-up weer eventjes mee.
Nieuw dashboard
Binnenin is de vernieuwde Ranger zelfs behoorlijk anders dan het pre-faceliftmodel. Daar tref je een geheel nieuw ontworpen middenconsole aan en ook het instrumentarium ging op de schop. Ford heeft dit naar eigen zeggen gedaan om de Ranger meer in lijn te brengen met haar personenauto's, iets dat benadrukt wordt met de toegestroomde features. Zo is de Ford Ranger is er nu met het SYNC 2-infotainmentsysteem voorzien van een 8 inch touch screen scherm en een uitgebreid palet elektronische hulpmiddelen. Automatische parkeerfuncties, een rijstrookassistent, radargestuurde cruise control, noodremhulp en rijsystemen die helpen bij het hellingtrekken en afdalen alsook rekening houden met de belasting zijn er voortaan te bestellen.
Zuinigere diesels
Onderhuids zijn de diesels allemaal zuiniger geworden. De 2.2 liter Duratorq TDCi met 160 pk en 385 Nm, waarvan er ook een 130 pk sterke versie is, verbruikt vanaf heden 22% minder brandstof. Minder relevant voor onze contreien is ook het bestaan van een 3.2 liter TDCi met 200 pk en 470 Nm (standaard voorzien van zestrapsautomaat in plaats van handgeschakelde zesbak) en een 2.5 liter benzine met 166 pk.