partnerbijdrage

Online marketing vergroot uw marktaandeel in de online autohandel

Wist u dat de meeste autoverkopen tegenwoordig bij de dealer worden gedaan, maar dat men online eerst op zoek gaat en onderzoek doet voordat men deze stap zet. Het is voor de meeste handelaren duidelijk dat online marketing de sleutel is om nieuwe leads binnen te halen voor hun autohandel of autospeciaalzaak.

Online marketing vergroot uw marktaandeel in de online autohandel

Een van de grootste uitdagingen waarmee handelaren worden geconfronteerd, is het vertrouwen van hun doelgroep te winnen. Het is tenslotte de taak van iedere ondernemer om leads binnen te halen, zodat het verkoopteam de showroom mag slijten. Maar in zo'n concurrerende industrie, één waarin de consument een vrij grote financiële beslissing moet nemen, die zijn dagelijkse leven zal beïnvloeden, laten autohandelaren er geen gras over groeien.

Dus hoe kunt u omgaan met deze uitdagingen? Door slimmer om te gaan met online marketing. 97% van de mensen die een auto willen kopen, repareren of aanpassen, beginnen hun reis online.

Bouw vertrouwen op met recensies van klanten

Recensies zijn waarschijnlijk de meest effectieve online marketing tool voor de automobielsector. Iedere ondernemer moet niet alleen streven naar goede recensies, maar u moet er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat deze lovende recensies overal zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld Google, sociale netwerken, uw eigen website. Zorg ervoor dat u overal te vinden bent. U kunt ook een stap verder gaan door succesverhalen van klanten en video's te maken met uw meest gewaardeerde klanten, en deze op verschillende plaatsen te delen, zoals betaalde sociale advertenties, uw website of uw nieuwsbrief.

Online marketing vergroot uw marktaandeel in de online autohandel

Sta bovenaan in de Google zoekresultaten

Aangezien Google de eerste verdedigingslinie is, moet u helemaal bovenaan staan. De eerste paar vermeldingen krijgen altijd de meeste klikken, dus ervoor zorgen dat u op de topposities terechtkomt, is van cruciaal belang voor uw succes in de autohandel. Hiervoor moet uw Google Ads-strategie buitengewoon effectief zijn. Dus hoe komt u bovenaan de pagina zonder uw budget in no-time kwijt te raken? Er zijn bepaalde strategieën waar Google de voorkeur aan geeft en die u zullen helpen om op hogere posities te komen zonder meer uit te geven. Online marketingbureau CliQi geeft u hierbij alvast de volgende tips om mee aan de slag te gaan:

  • - Zorg ervoor dat uw Google Ads-account correct is gestructureerd met hechte
  • advertentiegroepen
  • - Gebruik advertentie-extensies. Google houdt van ze, en ze zullen u helpen meer
  • advertentie-onroerend goed te krijgen en de kans op interactie met leads te
  • vergroten
  • - Voeg uitsluitingszoekwoorden toe om irrelevante zoekopdrachten uit te sluiten
  • - Verdeel uw budget op de juiste manier tussen campagnes. Wat zijn uw meest
  • verkochte producten? Waar zal uw doelgroep het meest naar zoeken? Bied hoger op
  • deze items om te profiteren van wat populair is onder uw publiek
  • - Het is ook belangrijk om andere zoeknetwerken niet te vergeten.

Bied op zoekwoorden van concurrenten

Terwijl we het hebben over zoekmachinemarketing, is het belangrijk om niet alleen te bieden op voor de hand liggende zoekwoorden zoals 'nieuwe tesla model x'. U moet zoals ieder SEO bureau dit zou adviseren, aan de slag met een auto-marketingcampagne om uw concurrentie aan te pakken met als doel een voordeel ten opzichte van uw concurrent te behalen.

De autohandel is een felle en competitieve wereld, dus het is van cruciaal belang dat u elke keer dat uw concurrentie iets doet, met een nog overtuigendere advertentietekst kan verschijnen. Bijvoorbeeld; biedt op de merknamen van uw beste concurrenten en maak zeer overtuigende advertenties om meer leads te krijgen op uw website dan de concurrent en verleid de klanten van de concurrent naar uw autozaak.

Beheer uw zoekwoorden actief

Wist u dat uw advertenties kunnen worden weergegeven voor zoekopdrachten die niet relevant zijn voor uw bedrijf? En als iemand erop klikt, moet u dan toch betalen? Wanneer u biedt op brede zoekwoorden of zoekwoordgroepen, is de mogelijkheid aanwezig om te worden weergegeven voor irrelevante zoekopdrachten.

Hoewel alleen bieden op exacte zoekwoorden een goede oplossing lijkt, beperkt dit uw bereik aanzienlijk, waardoor het identificeren van uitsluitingszoekwoorden van cruciaal belang is voor uw online marketing plan. Hoewel het doorzoeken van uw zoekopdracht rapport een tijdrovende taak kan lijken, is het een absolute noodzaak, vooral in de auto-industrie. Als uw advertenties worden weergegeven voor irrelevante zoektermen, verliest uw bedrijf onmiddellijk zijn geloofwaardigheid. Dit is de reden waarom als u op de hoogte bent van het instellen van negatieven om irrelevante zoekopdrachten te voorkomen, u niet alleen gezicht bespaart, maar ook geld.

Stel dat u biedt op het zoekwoord 'betaalbare auto's' en uw advertentie wordt weergegeven voor de zoekopdracht 'speelgoedauto's', en dat een drukke ouder per ongeluk klikt. Dit is niet alleen tijdverspilling voor de ouder, maar het is ook geldverspilling voor u!

Redactie
Door Redactie

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties

Zoeken

Merk- & modeldossiers